Dagens utflykt och Byggare Bob.

Vi hade ju bestämt att vi skulle åka på någon sorts utflykt idag, den blev till Bauhaus. Min pappa är en riktig "doer" och när jag nämnde att vi någon gång skulle ta bort det anskrämliga valvet som någon satt upp mellan hallen och köket, förmodligen under 90-talet, så började det klia i pappas fingrar. Direkt stod han och knackade på det fula, påklistrade valvet och sa saker som, det här är bara ta en kofot och slita bort, det är lätt gjort, det är ju bara påbyggt den här skiten. Ja, ni förstår ju, han ville helt enkelt göra det direkt.

Jag och pappa åkte efter en demolering av pappvalvet till Bauhaus för att köpa lite grejer man behöver för att bygga upp dörröppningen på nytt. Nu håller maken och pappa på som män gör, bygger och pratar manligt med varandra, sådär typiskt som om det är en hemlig klubb som bara män får vara med i, och man som kvinna aldrig riktig förstår eller blir insläppt i, när typiska manliga sysslor görs. Male bonding, det är vad det är! Och jag har gjort som en riktig kvinna, tagit hand om barnet och bjudit männen, byggarna Bob och Bob på kaffe mellan varven.

bilden är googlad

Tankar och åsikter
Ditt namn: Sara W

Känner igen det där. Och ingen förväntar sig nåt annat heller! Det är för bedrövligt. 2011!!

2011-04-02 @ 20:32:58
Din blogg: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com
Ditt namn: Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

Hihi det låter som en pappa som är bra att ha! :)

2011-04-02 @ 22:01:04
Din blogg: http://elingabriella.se

Tankar och åsikter:

Namn:
Om du kommer tillbaka!

E-postadress: (endast för mina ögon)

Din blogg:

Tankar och åsikter:

Trackback
RSS 2.0