Detaljer

Vi har bott i vår lägenhet i sju månader ungefär. En månad efter att vi flyttade in föddes minitrassel och operation inredning fick sättas på paus.

Nu har vi väl hittat i princip alla möbler vi vill ha/behöver så nu är det fokus på detaljerna för att uppnå rätt känsla. Som med allt annat i mitt liv så kan jag tröttna eller ändra mig rätt så fort, så de rum som jag innan kände mig rätt så färdig med har jag nu kommit på att jag vill ändra i. Vi är alltså tillbaka på ruta noll igen, förutom med möblerna som jag faktiskt får acceptera och jobba runt. 

Det går minst sagt i snigelfart. Jag vill verkligen inte behöva komma med tio ursäkter varje gång vi får besök. Ni vet, i stil med; Ja, här har vi ju då tänkt måla om, eller, den här mattan ska vi ju naturligtvis byta ut! 
Ja, ni fattar!
Problemet är ju bara att man måste bestämma sig, jag vill ha fransk lantlig stil, eller jag vill ha romantisk marockansk känsla. Oavsett vilken stil/känsla man vill ha måste man ju veta. Det är mitt problem!
På måndagen vill jag ha shabby chic, tisdag barock, onsdag nordiskt avskalat osv. Sen blir inredningen varken hackad eller malen!
No more säger jag!! Nu är det nog. Så igår slog jag på stort och köpte en ny blomkruka till en gammal byrå vi har i vardagsrummet. Ett snigelsteg på vägen till det perfekta hemmet...


Tankar och åsikter
Ditt namn: Epok interiör

Jag känner igen mig sååå väl i det du beskriver! Skillnaden är att jag har inga möbler utan en uppsjö av småpryttlar i olika spretiga stilar som jag kan byta med var och varannan dag här hemma. Min plan är att bestämma en stil och manipulera in den i huvudet på mig själv så det är det ända jag vill ha. Dessutom försöker jag med allt jag tittar på tänka är detta den stilen? innan jag köper något. Som sagt jag brukar ju ändra mig ändå så vi får väl se om planen håller i längden. Kram/J

2011-02-11 @ 17:38:59
Din blogg: http://epokinterior.blogspot.com/

Tankar och åsikter:

Namn:
Om du kommer tillbaka!

E-postadress: (endast för mina ögon)

Din blogg:

Tankar och åsikter:

Trackback
RSS 2.0