umgås mammor emellan

Åh vad jag tycker det är viktigt att ibland umgås med andra mammor och deras barn. Jag är så glad att en av mina närmsta vänner fick barn bara sju veckor efter mig, vi ventilerar och pratar om sånt som tynger en relativt nybliven mamma och sedan känns det som om man aldrig haft något problem!
Det kan ju vara allt ifrån sömnbrist till förändrade kroppar eller förändrade känslor inför sig själv, eller bara livet i stort.
Innan jag fick barn blev jag skitirriterad på folk som sa att jag omöjligt kunde förstå och snällt fick vänta tills jag hade egna barn, för då, då skulle jag minsann fatta. Bah, humbug! tänkte jag. Men nu, nu när hon finns här, den lilla människan, en person som jag och maken älskar så mycket att det värker inombords, så är jag den första att hålla med!
Mina vänner som inte har barn, de vill nog förstå, och tror att de gör det, men icke! Jag VET, att det gör de inte. Och det är helt ok, för det gör mina mammakompisar, så allt sånt man behöver snacka om, med någon som förstår, det pratar jag med dem om, och så älskar jag mina kompisar, mammor eller inte lika mycket oavsett ändå!
bilden är lånad från www.celebritybabies.info

Tankar och åsikter

Tankar och åsikter:

Namn:
Om du kommer tillbaka!

E-postadress: (endast för mina ögon)

Din blogg:

Tankar och åsikter:

Trackback
RSS 2.0