Då mår jag som bäst.

Det är dagar som dessa jag mår som bäst, när man fått MASSOR gjort. Vi började dagen med att makens mamma kom på besök för att hjälpa oss lite. Hon fick ta hand om miniT medans vi gick upp till vårt vindsförråd. Vi var oerhört duktiga på att rensa ur bland våra saker när vi flyttade, men sedan bara skövlades sakerna in i vårt förråd utan minsta strukturering. Detta resulterade i att trots vår rensing så verkade vi ha tonvis med grejer, eftersom allt bara kastades in huller om buller. Idag skulle det åtgärdas och åtgärdat blev det, tog inte alls lång tid heller, kanske 40 minuter. Varför skjuter man sådana simpla saker på framtiden, när det inte alls är någon stor grej, bara man tar tag i det? Nåja, nu är det gjort och vinden är redo för nytt bråte vi måste rensa ur när vi ska flytta nästa gång. 



Efter vindsstädningen var det lägenhetens tur, det är ju torsdag trot allt. Dammsugning, dammning, skurning och allmänt plockande. Underbart! Det är en helt fantastisk känsla när man städat tycker jag. Efter det mötte jag upp en kompis och så var det dags för dagens promenad. Dagen bjöd på grått men rätt milt väder, så det var helt ok. Vi hade trevligt och när vi gått en stund enades vi om att vi inte pratat klart på långa vägar så jag bjöd på latte och Maltesers.
Efter en stunds snicksnackande drog hon sig hemåt och jag gjorde mig redo för lite jobb. Nu har jag jobbat klart, ätit kvällsmat med maken och det är snart dags för ett avsnitt av Shameless med en kopp kaffe. Men först ska jag kolla ut ett recept till morgondagens middag. Älskade pappsen hälsar på oss i helgen och jag vill bjuda på något gott. Jag kan varmt rekommendera den här kokboken. Superhärliga och nyttiga recept!
Familjens Hälsokokbok av Jacob Wismar

Tankar och åsikter
Ditt namn: Caroline

Ja, Isabelle ålar sig fortfarande och vill inte krypa. Hon blir rätt frustrerad kan man säga och vill bara gå istället. Så jag får aktivera henne med lek och bus och öva med gåvagnen!



Jisses vad produktiv du har varit! Hur hann du med allt? Duktigt!

2011-03-31 @ 23:06:54
Din blogg: http://carolineofmalmo.blogspot.com

Tankar och åsikter:

Namn:
Om du kommer tillbaka!

E-postadress: (endast för mina ögon)

Din blogg:

Tankar och åsikter:

Trackback
RSS 2.0