Från svart till antikvitt

Ja, inredningsprojektet i vardagsrummet går sin gilla gång och det senaste som hänt är väl att jag målat om svarta tavelramar och ett "prydnadsord" från svart till antikvitt. Jag ville ha den lite gamla slitna känslan på färgen så jag målade helt enkelt bara en gång och strök med en ganska grovstråig och spretig pensel i färgen innan den torkat. Här ser ni resultatet.
Före och efter.

Närbild på hur strukturen ser ut med de grova penseldragen.
(Klicka för att göra större)

Tavelramarna och "prydnadsordet" på plats.


Även ordet har samma grova penseldrag och den antika känslan.

Får se om jag fixar något mer i helgen.

Tankar och åsikter

Tankar och åsikter:

Namn:
Om du kommer tillbaka!

E-postadress: (endast för mina ögon)

Din blogg:

Tankar och åsikter:

Trackback
RSS 2.0