Sånt där rosenskimrande lullull.

Ja, det verkar ju vara rätt många som har åsikter om bloggar där allt verkar så in i helsikes perfekt hela tiden att man vill spy. Jag känner att jag har fallit inom den kategorin det senaste, så för att ge er lite motgift till detta rosenskimrande lullull ni brukar läsa om här ska jag berätta om min fantastiska fredag. 

Det började på morgonen, som var alldeles för tidig. Trots att miniT var sjukt trött och borde somna om igen så, nä, det gick inte. Både jag och maken var hur trötta som helst och kände oss ungefär som Kalle Anka, ni vet det klippet som går på julafton när han sitter på sängkanten, och pallrade oss upp med vårt sura lilla barn som sällskap. Naturligtvis blev vi osams innan vi ens hade dukat fram frukost, vilket resulterade i att jag åt frukost ihop med miniT och maken inte alls. Han höll sig i ett annat rum och gjorde så i ca två timmar efter bråket. 

När vi väl vaknat till och den värsta ilskan lagt sig blev vi sams igen och bråket kändes med ens avlägset och riktigt onödigt. Då kunde vi ju äntligen ta tag i dagens spännande utmaning, städning!
Oh vad kul. Damma, dammsuga, torka golv och städa toalett, handfat och till sist skura diskhoarna minituöst med tandborste. (Till detta har vi naturligtvis en separat tandborste bland städgrejerna, men det var ändå tur att jag och maken blev sams, annars kanske jag hade använt hans. Näää, det hade jag ju inte!)

Hela dagen har jag varit iklädd trosor, BH, en horribelt ful långkofta som maken refererar till som kroppstrumpan (ni förstår ju!) och tofflor. Håret har jag haft i sumofrisyr, alltså en liten boll mitt uppe på huvudet, som gör att man liknar en sumobrottare, eller även pineapplefrisyr som maken säger när man efter att ha städat i två timmar har fått den lilla bollen att luckras upp så håret står åt alla håll och kanter, och alltså liknar bladen på en ananas.
Nu har vi äntligen fått i oss lite kvällsmat, miniT sover för natten och vi ska välförtjänt nog sätta oss i soffan och kolla film.
Trots en dag som denna känns tillvaron ändå skrämmande rosenskimrande. Det är ju liksom det som är grejen med min familj och mitt liv, även dåliga och tråkiga dagar är rätt så bra!


Inte helt olikt!
bilden är googlad

Tankar och åsikter
Ditt namn: Epok interiör

Gud vad uppfriskande att läsa om er dag som kontrast till all perfektion man omges av! Du är alltid så klok som även kan uppskatta de grå stunderna i vardagen, det ska jag också bli bättre på. Kram!

2011-03-12 @ 23:55:25
Din blogg: http://epokinterior.blogspot.com/
Ditt namn: Caroline

Ha ha ha, så jäkla bra! Känner igen mig...

2011-03-13 @ 19:47:01
Din blogg: http://carolineofmalmo.blogspot.com

Tankar och åsikter:

Namn:
Om du kommer tillbaka!

E-postadress: (endast för mina ögon)

Din blogg:

Tankar och åsikter:

Trackback
RSS 2.0